BikerBob Syndromet

BBS (BikerBob Syndromet) är när en tjej/kvinna inte kan bestämma sig hur hon vill göra, om hon skall satsa på karriär och/eller familj. Då väljer hon att ha en fling med en person som står utanför dessa familje-/karriärsvärderingar, där hon kan leka av sig lite, där saker och ting inte behöver bli seriöst och där hon inte behöver ta ansvar. Lite slit och släng mentalitet.

 

Men var kommer nu namnet ifrån? För ett antal år sedan tror det var sex år, så var jag på jobb i Lund, en vacker stad, speciellt på sommaren. Efter en hård arbetsdag så besökte jag med mina arbetskamrater ett lokalt fik, där det sitter ett par studenter (tjejer) som diskuterar familj och karriär, familj eller karriär, fram och tillbaka, plötsligt säger den ena tjejen, "ja, eller så kan man ta en Biker vid namn Bob" och tittar på mig i förbifarten. Där sitter jag i blåkläder, bandana och lagomt skitig, en "perfekt" kandidant till "den som står utanför". Därav myntades uttrycket BikerBob.

Var det här nu ett enkelt tillfälle eller kan jag peka på fler tillfällen då det kanske skulle passa in med en "Biker vid namn Bob". Jag har upplevt fler tillfällen då tjejer har valt BBS. Jag kan knappast säga att det är fel, då jag själv har varit i den motsatta sitsen, hmm, ja alltså inte varit ute efter en BikerBob utan den kvinnliga motsvarigheten, har dock inte hört nåt bra uttryck för detta.

Men är det bara fördelar med BBS, eller finns det moln på himlen. Problem kan uppstå om tjejen inte gör klart att killen bara är en BB, självklart åt andra hållet oxå. Sedan kan det självklart uppstå tillfällen då det går från BBS till att bli mer seriöst, men då gäller det att båda är med på vad som sker.

Jaja, snillen spekulerar, jag är trött å det regnar ute. ;)

/Tiny

P.s. Japp, jag har alldeles för mycket fritid, men gör nåt åt de då ;). d.s.


Kommentarer
Postat av: Hanni G

Haha, så kult?! Visste ikke at du hadde egen blogg/hjemmeside å greier?? Kult!
Men, du må sannelig ha for mye fritid ja, sier meg enig til det!! Mouhahaha =p
Håper alt er bra. Er nettopp kommet hjem fra det forblåste Aukra...Deeilig!
snx :)

2007-08-27 @ 22:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback